TY - RPRT
T1 - Piger og drenge i skolen
AU - Egelund, Niels
AU - Nordahl, Thomas
AU - Andersen, Pia Guttorm
PY - 2018
Y1 - 2018
N2 - Denne rapport omhandler forskelle mellem piger og drenge i skolen. Rapporten er udarbejdet af professor Niels Egelund, Aarhus Universitet, professor Thomas Nordahl, Høgskolen i Innlandet og specialkonsulent Pia Guttorm Andersen, Aalborg Universitet. Rapporten bygger fra data fra den første af i alt tre kortlægnings-undersøgelser, der gennemføres i forbindelse med forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse, der startede i foråret 2015 og afsluttes 1. januar 2020. Programmet ledes af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi ved Aalborg Universitet, og består både af en dagtilbud og en skoledel. Skoledelen gennemføres i samarbejde med Center for offentlig kompetenceudvikling (COK).
AB - Denne rapport omhandler forskelle mellem piger og drenge i skolen. Rapporten er udarbejdet af professor Niels Egelund, Aarhus Universitet, professor Thomas Nordahl, Høgskolen i Innlandet og specialkonsulent Pia Guttorm Andersen, Aalborg Universitet. Rapporten bygger fra data fra den første af i alt tre kortlægnings-undersøgelser, der gennemføres i forbindelse med forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse, der startede i foråret 2015 og afsluttes 1. januar 2020. Programmet ledes af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi ved Aalborg Universitet, og består både af en dagtilbud og en skoledel. Skoledelen gennemføres i samarbejde med Center for offentlig kompetenceudvikling (COK).
M3 - Rapport
T3 - FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
BT - Piger og drenge i skolen
PB - Aalborg Universitetsforlag
ER -