Piger og drenge i skolen

Research output: Book/ReportReportResearchpeer-review

236 Downloads (Pure)

Abstract

Denne rapport omhandler forskelle mellem piger og drenge i skolen. Rapporten er udarbejdet af professor Niels Egelund, Aarhus Universitet, professor Thomas Nordahl, Høgskolen i Innlandet og specialkonsulent Pia Guttorm Andersen, Aalborg Universitet. Rapporten bygger fra data fra den første af i alt tre kortlægnings-undersøgelser, der gennemføres i forbindelse med forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse, der startede i foråret 2015 og afsluttes 1. januar 2020. Programmet ledes af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi ved Aalborg Universitet, og består både af en dagtilbud og en skoledel. Skoledelen gennemføres i samarbejde med Center for offentlig kompetenceudvikling (COK).
Original languageDanish
PublisherAalborg Universitetsforlag
Number of pages58
ISBN (Electronic)978-87-7210-013-5
Publication statusPublished - 2018
SeriesFULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
ISSN2246-4395

Cite this

Egelund, N., Nordahl, T., & Andersen, P. G. (2018). Piger og drenge i skolen. Aalborg Universitetsforlag. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
Egelund, Niels ; Nordahl, Thomas ; Andersen, Pia Guttorm. / Piger og drenge i skolen. Aalborg Universitetsforlag, 2018. 58 p. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).
@book{2d27ed49c59b44a0b7fde81e38a9674b,
title = "Piger og drenge i skolen",
abstract = "Denne rapport omhandler forskelle mellem piger og drenge i skolen. Rapporten er udarbejdet af professor Niels Egelund, Aarhus Universitet, professor Thomas Nordahl, H{\o}gskolen i Innlandet og specialkonsulent Pia Guttorm Andersen, Aalborg Universitet. Rapporten bygger fra data fra den f{\o}rste af i alt tre kortl{\ae}gnings-unders{\o}gelser, der gennemf{\o}res i forbindelse med forsknings- og udviklingsprojektet Program for l{\ae}ringsledelse, der startede i for{\aa}ret 2015 og afsluttes 1. januar 2020. Programmet ledes af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og p{\ae}dagogisk praksis (LSP), Institut for L{\ae}ring og Filosofi ved Aalborg Universitet, og best{\aa}r b{\aa}de af en dagtilbud og en skoledel. Skoledelen gennemf{\o}res i samarbejde med Center for offentlig kompetenceudvikling (COK).",
author = "Niels Egelund and Thomas Nordahl and Andersen, {Pia Guttorm}",
year = "2018",
language = "Dansk",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",

}

Egelund, N, Nordahl, T & Andersen, PG 2018, Piger og drenge i skolen. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer, Aalborg Universitetsforlag.

Piger og drenge i skolen. / Egelund, Niels; Nordahl, Thomas; Andersen, Pia Guttorm.

Aalborg Universitetsforlag, 2018. 58 p.

Research output: Book/ReportReportResearchpeer-review

TY - RPRT

T1 - Piger og drenge i skolen

AU - Egelund, Niels

AU - Nordahl, Thomas

AU - Andersen, Pia Guttorm

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Denne rapport omhandler forskelle mellem piger og drenge i skolen. Rapporten er udarbejdet af professor Niels Egelund, Aarhus Universitet, professor Thomas Nordahl, Høgskolen i Innlandet og specialkonsulent Pia Guttorm Andersen, Aalborg Universitet. Rapporten bygger fra data fra den første af i alt tre kortlægnings-undersøgelser, der gennemføres i forbindelse med forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse, der startede i foråret 2015 og afsluttes 1. januar 2020. Programmet ledes af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi ved Aalborg Universitet, og består både af en dagtilbud og en skoledel. Skoledelen gennemføres i samarbejde med Center for offentlig kompetenceudvikling (COK).

AB - Denne rapport omhandler forskelle mellem piger og drenge i skolen. Rapporten er udarbejdet af professor Niels Egelund, Aarhus Universitet, professor Thomas Nordahl, Høgskolen i Innlandet og specialkonsulent Pia Guttorm Andersen, Aalborg Universitet. Rapporten bygger fra data fra den første af i alt tre kortlægnings-undersøgelser, der gennemføres i forbindelse med forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse, der startede i foråret 2015 og afsluttes 1. januar 2020. Programmet ledes af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi ved Aalborg Universitet, og består både af en dagtilbud og en skoledel. Skoledelen gennemføres i samarbejde med Center for offentlig kompetenceudvikling (COK).

M3 - Rapport

BT - Piger og drenge i skolen

PB - Aalborg Universitetsforlag

ER -

Egelund N, Nordahl T, Andersen PG. Piger og drenge i skolen. Aalborg Universitetsforlag, 2018. 58 p. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).