Problem-Based Learning - eller hvordan man kan give den daglige fremmedsprogsundervisning et pift

Translated title of the contribution: Problem-Based Learning - eller hvordan man kan give den daglige fremmedsprogsundervisning et pift

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Abstract

I denne artikel vil jeg beskæftige mig med fire aspekter af problembaseret læring (herefter PBL) i fremmedsproglig tekstbearbejdning og -produktion. For det første vil jeg beskæftige mig med nogle karakteristiske træk ved PBL. Dernæst vil jeg komme ind på lærerens og elevens rolle i PBL-undervisningen. Efter denne korte introduktion vil jeg give et kommenteret bud på, hvordan en PBL-tilgang kunne integreres i den daglige undervisning i fremmedsproglig tekstbearbejdning og tekstproduktion. Afslutningsvist vil jeg komme ind på nyere undersøgelser, der har beskæftiget sig med det udbytte, som studerende undervist med PBL-metoder har fået ud af undervisningen modstillet det læringsudbytte, som studerende, der er blevet undervist efter mere traditionelle metoder, har fået.
Translated title of the contributionProblem-Based Learning - eller hvordan man kan give den daglige fremmedsprogsundervisning et pift
Original languageDanish
JournalQuerschnitt
Issue number3
Pages (from-to)23-31
Number of pages9
ISSN0903-9120
Publication statusPublished - 2000
Externally publishedYes

Cite this