Projects per year
Abstract
Dette er en afgrænset læringsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse, der er gennemført i ugerne 38 – 41, 2019, i Svendborg Kommune. Undersøgelsen har fem informantgrupper: 685 børn i alderen 4-5-6 år, 1158 forældre (0-6 årige børn), 682 kontaktpædagoger og 37 ledere i dagtilbud. Undersøgelsen indgår i forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse - dagtilbud. Programmet baserer sig på et partnerskab mellem Billund, Fredericia, Hedensted, Kolding, Nordfyn og Svendborg kommuner, samt Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet (AAU) og Senter for Praksisrettet (SePU), Høgskolen i Innlandet. Arbejdet med programmet i den enkelte kommune kan beskrives som en fælles, kommunal satsning, der har til formål at forbedre kvaliteten i dagtilbud.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Aalborg |
---|---|
Number of pages | 84 |
Commissioning body | Dagtilbud, Svendborg Kommune |
Publication status | Published - 2020 |
Projects
- 1 Finished
-
Program for læringsledelse - dagtilbud
Hansen, O. (Project Manager), Ringsmose, C. (PI), Hansen, L. S. (Project Coordinator), Hansen, O. H. (PI) & Falkesgaard, C. B. (Project Participant)
01/08/2015 → 31/10/2020
Project: Research
-
En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø
Hansen, L. S., 30 May 2018, In: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 15, p. 7-17 10 p., 1.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
-
Læringsrapport 2015: Svendborg Kommune: Dagtilbud
Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP). 88 p.Research output: Book/Report › Report › Research
-
Resultater fra Kortlægningsundersøgelse for 5 kommuner 2015 – Billund, Fredericia, Hedensted, Nordfyn og Svendborg: ”Uligheder og variationer – i dagtilbud”
Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, Open Access ed. Aalborg Universitetsforlag. 131 p. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).Research output: Book/Report › Report › Research › peer-review
Open AccessFile