Søkort og kunsten at navigere: om standarder og afvikling af sygeplejefaglighed

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen analyserer læringssynet i professionsbacheloruddannelsen i sygepleje og Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM). Analysen foretages med udgangspunkt i Den danske kvalifikationsramme og herefter ud fra Dreyfus & Dreyfus’ læringsteori samt Aristoteles’ videnskategorier. Artiklen sætter spørgsmålstegn ved, om intentionerne i uddannelsen faktisk har mulighed for at folde sig ud i en praktisk virkelighed, hvor DDKM sætter dagsordenen, og det konkluderes, at læringsmålene i sygeplejuddannelsen risikerer at blive begrænset af læringsforståelsen i DDKM.
Original languageDanish
JournalUddannelsesnyt FS8
Volume22
Issue number2
Pages (from-to)2-8
Number of pages7
ISSN1602-0162
Publication statusPublished - Jun 2011

Cite this