Samskabelsens fem fede fif! - et pragmatisk perspektiv på efter-/videreuddannelse til samskabelse

Et pragmatisk perspektiv på efter-/videreuddannelse til samskabelse

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel diskuterer, hvordan den offentlige sektor kan håndtere efteruddannelse af ledere og medarbejdere til de kompetencer, som det nye paradigme om samskabelse kræver. Artiklen argumenterer med et pragmatisk perspektiv på læring for, at det kræver andre principper og arbejdsformer i tilrettelæggelsen af uddannelse, når målet er samskabelse. Læs artiklen og få ‘fem fede’ fif til samskabelse!
Original languageDanish
JournalLederliv.dk
Issue numberNov. 2017
Publication statusPublished - 2 Nov 2017

Cite this

@article{5472d103271a48f193a084efcbdecaaf,
title = "Samskabelsens fem fede fif! - et pragmatisk perspektiv p{\aa} efter-/videreuddannelse til samskabelse: Et pragmatisk perspektiv p{\aa} efter-/videreuddannelse til samskabelse",
abstract = "Denne artikel diskuterer, hvordan den offentlige sektor kan h{\aa}ndtere efteruddannelse af ledere og medarbejdere til de kompetencer, som det nye paradigme om samskabelse kr{\ae}ver. Artiklen argumenterer med et pragmatisk perspektiv p{\aa} l{\ae}ring for, at det kr{\ae}ver andre principper og arbejdsformer i tilrettel{\ae}ggelsen af uddannelse, n{\aa}r m{\aa}let er samskabelse. L{\ae}s artiklen og f{\aa} ‘fem fede’ fif til samskabelse!",
keywords = "Samskabelse, l{\ae}ringsdesign, Efter-/videreuddannelse, Pragmatisme, Praksisl{\ae}ring",
author = "Britta M{\o}ller",
year = "2017",
month = "11",
day = "2",
language = "Dansk",
journal = "Lederliv.dk",
number = "Nov. 2017",

}

TY - JOUR

T1 - Samskabelsens fem fede fif! - et pragmatisk perspektiv på efter-/videreuddannelse til samskabelse

T2 - Et pragmatisk perspektiv på efter-/videreuddannelse til samskabelse

AU - Møller, Britta

PY - 2017/11/2

Y1 - 2017/11/2

N2 - Denne artikel diskuterer, hvordan den offentlige sektor kan håndtere efteruddannelse af ledere og medarbejdere til de kompetencer, som det nye paradigme om samskabelse kræver. Artiklen argumenterer med et pragmatisk perspektiv på læring for, at det kræver andre principper og arbejdsformer i tilrettelæggelsen af uddannelse, når målet er samskabelse. Læs artiklen og få ‘fem fede’ fif til samskabelse!

AB - Denne artikel diskuterer, hvordan den offentlige sektor kan håndtere efteruddannelse af ledere og medarbejdere til de kompetencer, som det nye paradigme om samskabelse kræver. Artiklen argumenterer med et pragmatisk perspektiv på læring for, at det kræver andre principper og arbejdsformer i tilrettelæggelsen af uddannelse, når målet er samskabelse. Læs artiklen og få ‘fem fede’ fif til samskabelse!

KW - Samskabelse

KW - læringsdesign

KW - Efter-/videreuddannelse

KW - Pragmatisme

KW - Praksislæring

M3 - Tidsskriftartikel

JO - Lederliv.dk

JF - Lederliv.dk

IS - Nov. 2017

ER -