Abstract
Ifølge et nyt studie fra Aalborg Universitet har øget bevægelse i folkeskolen måske ikke den ønskede effekt, skriver Annette Quinto Romani og Trond Beldo Klausen, henholdsvis lektor og institutleder på Institut for Sociologi og Socialt Arbejde ved Aalborg Universitet, i et debatindlæg. Folkeskolereformen havde til formål at forbedre Pisa-resultaterne blandt de danske elever, og en af måderne at gøre dette på var ved at sætte mere fokus på motion, men det nye studie viser nu, at motion i skolen generelt ikke har en positiv effekt på skoleresultaterne. Skribenterne forklarer, at baggrunden for dette i høj grad skyldes, at de deltagende i eksperimentet skiftede motion i fritiden ud med motion i skolen, og studiet er derfor et eksempel på, hvorfor eksperimentelle studier i naturlige omgivelser kan være problematiske. Kilder:Politiken, Debat, side 4, 30-07-2017
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Politiken |
Pages (from-to) | 4-4 |
Number of pages | 1 |
ISSN | 0907-1814 |
Publication status | Published - 30 Jul 2017 |