Abstract
Artiklen fokuserer på de komplekse forbindelser mellem individuel kompetenceudvikling og praksisfællesskabet som rum for uformelle læreprocesser samt sammenhængen mellem arbejdspladsens produktions- og læringsfelter. Artiklen gennemgår resultater fra et forskningsprojekt omkring udviklingen i socialarbejderes praksisbundne kompetence via deltagelse i gruppebaseret kollegial supervision. Undersøgelsen fokuserede på forandringer i medarbejdernes grundlæggende antagelser om rolle og opgave. Resultaterne for to grupper socialarbejdere var forskellige og for at forklare de forskellige udfald af ensartede læringsforløb, inddrages arbejdspladsernes psyko-sociale arbejdsmiljø.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Læring og Forandring : Tværfaglige perspektiver |
Editors | Annie Aarup Jensen, Palle Rasmussen |
Place of Publication | Aalborg |
Publisher | Aalborg Universitetsforlag |
Publication date | 2009 |
Pages | 33-50 |
ISBN (Print) | 978-87-7307-949-2 |
Publication status | Published - 2009 |