Socialarbejderes læringsrum

Hanne Dauer Keller

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    Artiklen fokuserer på de komplekse forbindelser mellem individuel kompetenceudvikling og praksisfællesskabet som rum for uformelle læreprocesser samt sammenhængen mellem arbejdspladsens produktions- og læringsfelter. Artiklen gennemgår resultater fra et forskningsprojekt omkring udviklingen i socialarbejderes praksisbundne kompetence via deltagelse i gruppebaseret kollegial supervision. Undersøgelsen fokuserede på forandringer i medarbejdernes grundlæggende antagelser om rolle og opgave. Resultaterne for to grupper socialarbejdere var forskellige og for at forklare de forskellige udfald af ensartede læringsforløb, inddrages arbejdspladsernes psyko-sociale arbejdsmiljø.
    Original languageDanish
    Title of host publicationLæring og Forandring : Tværfaglige perspektiver
    EditorsAnnie Aarup Jensen, Palle Rasmussen
    Place of PublicationAalborg
    PublisherAalborg Universitetsforlag
    Publication date2009
    Pages33-50
    ISBN (Print)978-87-7307-949-2
    Publication statusPublished - 2009

    Cite this