Spændingsfeltet mellem proces og produkt

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Kapitelet omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsprocessen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didaktiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion
Original languageDanish
Title of host publicationDigital produktion : Deltagelse og læring
EditorsBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Number of pages17
Volume1
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo Forlag A/S
Publication date2017
Edition1
Pages27-44
Chapter2
ISBN (Print)978-87-7160-530-3
Publication statusPublished - 2017
SeriesUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Cite this

Tosca, S., & Sørensen, B. H. (2017). Spændingsfeltet mellem proces og produkt. In B. H. Sørensen, K. T. Levinsen, & H. M. Skovbjerg (Eds.), Digital produktion: Deltagelse og læring (1 ed., Vol. 1, pp. 27-44). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. Undervisning og læring
Tosca, Susana ; Sørensen, Birgitte Holm. / Spændingsfeltet mellem proces og produkt. Digital produktion: Deltagelse og læring. editor / Birgitte Holm Sørensen ; Karin Tweddell Levinsen ; Helle Marie Skovbjerg. Vol. 1 1. ed. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2017. pp. 27-44 (Undervisning og læring).
@inbook{d6e9fdc517594040b9a5ddf6753194a7,
title = "Sp{\ae}ndingsfeltet mellem proces og produkt",
abstract = "Kapitelet omhandler digitale produktioner, hvor der s{\ae}ttes fokus p{\aa} det i undervisningen ofte sp{\ae}ndingsfyldte forhold mellem selve produktionsprocessen og det f{\ae}rdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsligg{\o}re og facilitere den digitale produktion b{\aa}de i forhold til elevernes arbejde og til l{\ae}rernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didaktiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler p{\aa} digital elevproduktion",
keywords = "Digital produktion, Design Thinking, Designteori, proces -produkt",
author = "Susana Tosca and S{\o}rensen, {Birgitte Holm}",
year = "2017",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-530-3",
volume = "1",
pages = "27--44",
editor = "S{\o}rensen, {Birgitte Holm} and Levinsen, {Karin Tweddell} and Skovbjerg, {Helle Marie}",
booktitle = "Digital produktion",
publisher = "Dafolo Forlag A/S",
edition = "1",

}

Tosca, S & Sørensen, BH 2017, Spændingsfeltet mellem proces og produkt. in BH Sørensen, KT Levinsen & HM Skovbjerg (eds), Digital produktion: Deltagelse og læring. 1 edn, vol. 1, Dafolo Forlag A/S, Frederikshavn, Undervisning og læring, pp. 27-44.

Spændingsfeltet mellem proces og produkt. / Tosca, Susana; Sørensen, Birgitte Holm.

Digital produktion: Deltagelse og læring. ed. / Birgitte Holm Sørensen; Karin Tweddell Levinsen; Helle Marie Skovbjerg. Vol. 1 1. ed. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2017. p. 27-44 (Undervisning og læring).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

TY - CHAP

T1 - Spændingsfeltet mellem proces og produkt

AU - Tosca, Susana

AU - Sørensen, Birgitte Holm

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Kapitelet omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsprocessen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didaktiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion

AB - Kapitelet omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsprocessen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didaktiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion

KW - Digital produktion

KW - Design Thinking

KW - Designteori

KW - proces -produkt

UR - https://issuu.com/dafoloforlag/docs/digital_20produktion

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7160-530-3

VL - 1

SP - 27

EP - 44

BT - Digital produktion

A2 - Sørensen, Birgitte Holm

A2 - Levinsen, Karin Tweddell

A2 - Skovbjerg, Helle Marie

PB - Dafolo Forlag A/S

CY - Frederikshavn

ER -

Tosca S, Sørensen BH. Spændingsfeltet mellem proces og produkt. In Sørensen BH, Levinsen KT, Skovbjerg HM, editors, Digital produktion: Deltagelse og læring. 1 ed. Vol. 1. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. 2017. p. 27-44. (Undervisning og læring).