Spændingsfeltet mellem proces og produkt

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Kapitelet omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsprocessen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didaktiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion
Original languageDanish
Title of host publicationDigital produktion : Deltagelse og læring
EditorsBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Number of pages17
Volume1
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo Forlag A/S
Publication date2017
Edition1
Pages27-44
Chapter2
ISBN (Print)978-87-7160-530-3
Publication statusPublished - 2017
SeriesUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Cite this