Strategisk Designtænkning: Et videnskabeligt essay mod en teoretisk helhedstolkning af koblingen mellem teknologi, menneske og forretning gennem designtænkning

Research output: Working paper/PreprintWorking paperResearch

2859 Downloads (Pure)

Abstract

Dette essay omhandler den teoretiske konstruktion forfatterens opstillede 3-D-model (Tre Domæners Modellen). Modellen er et forsøg på, at opstille et teoretisk og retorisk redskab til at begribe og diskutere genstandsfeltet for strategisk designtænkning i dets forskellige praksisformer. Strategisk designtænkning forstås i denne optik, som det særlige genstandsfelt og rationale, hvor humanistisk brugercenteret designtænkning operationaliseres på et forretningstrategisk niveau. Derved etableres fundamentet for at udforske, facilitere og integrere potentialet i nye medier og digitale teknologier, til skabe grundlag for kulturel innovation i praksis.
Original languageDanish
Place of PublicationAalborg Universitet
PublisherInDiMedia, Department of Communication, Aalborg University
Number of pages56
Publication statusPublished - 2014

Cite this