Abstract
SURVEY er en udbredt metode og benyttes inden for bl.a. samfundsvidenskab,
humaniora, psykologi og sundhedsforskning. Også uden for forskningsverdenen er der mange organisationer som f.eks. konsulentfirmaer og offentlige institutioner samt marketingsafdelinger i private virksomheder, der arbejder med surveys. Denne bog gennemgår alle surveyarbejdets faser og giver en praktisk
indføring i:
• design af undersøgelsen og udvælgelse af stikprøver,
• formulering af spørgeskemaer samt indsamling og kodning af data,
• metoder til at analysere resultaterne
humaniora, psykologi og sundhedsforskning. Også uden for forskningsverdenen er der mange organisationer som f.eks. konsulentfirmaer og offentlige institutioner samt marketingsafdelinger i private virksomheder, der arbejder med surveys. Denne bog gennemgår alle surveyarbejdets faser og giver en praktisk
indføring i:
• design af undersøgelsen og udvælgelse af stikprøver,
• formulering af spørgeskemaer samt indsamling og kodning af data,
• metoder til at analysere resultaterne
Translated title of the contribution | Survey: Design, sample, questionnaire, analysis |
---|---|
Original language | Danish |
Place of Publication | København |
---|---|
Publisher | Hans Reitzels Forlag |
Number of pages | 440 |
ISBN (Print) | 9788741264653 |
ISBN (Electronic) | 9788741269894 |
Publication status | Published - 1 May 2017 |
Series | Samfundsvidenskabernes metoder |
---|---|
Number | 8 |
ISSN | 2245-4799 |