Udvikling af en evalueringskultur i dagtilbud

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen omhandler udvikling af en evalueringskultur i dagtilbud, hvilket er en vigtig del af den seneste dagtilbudsreform, hvor etablering af en kollektiv, systematisk, analytisk data- og forskningsinformeret, samt forbedringsorienteret evaluerende pædagogisk praksis fremhæves som ramme for arbejdet med kvalitet. I opbygningen af denne praksis må fokus bl.a. være på, hvad der kendetegner evaluering i dagtilbud, samt hvilke forudsætninger, og dermed også erfaringer, der allerede findes i den enkelte institution i forhold til at opbygge den evalueringskultur, der skal medvirke til, at udvikle et virkningsfuldt pædagogisk læringsmiljø for alle børn.
Original languageDanish
Article number7
JournalPædagogisk Psykologisk Tidsskrift
Volume57
Issue number4
Pages (from-to)97-117
ISSN1903-0002
Publication statusPublished - Dec 2020
  • Building Professional Capital for High-Quality Early Childhood Education and Care

    Hansen, L. S., Oct 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning. Springer, p. 49-72 24 p. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; No. 41, Vol. CHILD).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  • Use of Data and Research-based Knowledge in Early Childhood Education and Care

    Hansen, L. S., Oct 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning. Springer, p. 93-112 20 p. (International perspectives on early childhood education and development; No. 41, Vol. CHILD).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Cite this