Undervisernes forståelse af masteruddannelsers praksisrelevans

    Research output: Contribution to conference without publisher/journalPaper without publisher/journalResearchpeer-review

    Abstract

    Masterstuderende udgør en særlig målgruppe i danske universitetsuddannelser, idet de ved optaget har mindst to års relevant erhvervserfaring (BEK nr. 1187), og ofte er endog særdeles erfarne praktikere. Forskningen har overvejende haft fokus på de masterstuderendes perspektiv, f.eks. i forhold til deres særlige betingelser for at studere og de krav det stiller til uddannelsernes tilrettelæggelse (Lorentsen 2009), graden og karakteren af de studerendes inddragelse af praksis i deres projektarbejde (Jensen & Jensen 2004), og de studerendes oplevelse af studiernes praksisrelevans i forhold til den videre karriere (Krogh & Jensen 2010). Vi har derfor med udgangspunkt i Schöns begreb om den reflekterende praktiker (1983/2001) og Ellströms model for læringformer (Ellström 1996) undersøgt underviseres forståelser af læringsmålene for de masterstuderende, og hvorledes disse kan nås.
    Original languageDanish
    Publication date2015
    Publication statusPublished - 2015
    EventDUN - Munkebjerg, Vejle, Denmark
    Duration: 6 May 20157 May 2015

    Conference

    ConferenceDUN
    LocationMunkebjerg
    Country/TerritoryDenmark
    CityVejle
    Period06/05/201507/05/2015

    Cite this