Undringsfællesskabet som vej til U-læring på højere uddannelser

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterCommunication

Abstract

Innovationsforskeren C.O.Scharmer taler om undring som afgørende for radikale innovationsprocesser. I artiklen spørges der til undringens fænomenologi og undringsbaseret undervisning, og dannelsesprocesser sættes i forhold til Scharmers U-Teori og også en kritisk reservation i forhold til denne.
Original languageDanish
Title of host publicationFortællinger fra U'et : teori U omsat i liv, læring og lederskab
EditorsLone Belling, Thomas Gerstrøm
Number of pages26
Place of PublicationVirum
Publication date2010
Pages207-233
Chapter10
ISBN (Print)978-87-7706-659-7
Publication statusPublished - 2010
Externally publishedYes

Cite this

Hansen, F. T. (2010). Undringsfællesskabet som vej til U-læring på højere uddannelser. In L. Belling, & T. Gerstrøm (Eds.), Fortællinger fra U'et: teori U omsat i liv, læring og lederskab (pp. 207-233). Virum.
Hansen, Finn Thorbjørn. / Undringsfællesskabet som vej til U-læring på højere uddannelser. Fortællinger fra U'et: teori U omsat i liv, læring og lederskab. editor / Lone Belling ; Thomas Gerstrøm. Virum, 2010. pp. 207-233
@inbook{036da6e6bb0d47339382613235d00a26,
title = "Undringsf{\ae}llesskabet som vej til U-l{\ae}ring p{\aa} h{\o}jere uddannelser",
abstract = "Innovationsforskeren C.O.Scharmer taler om undring som afg{\o}rende for radikale innovationsprocesser. I artiklen sp{\o}rges der til undringens f{\ae}nomenologi og undringsbaseret undervisning, og dannelsesprocesser s{\ae}ttes i forhold til Scharmers U-Teori og ogs{\aa} en kritisk reservation i forhold til denne.",
author = "Hansen, {Finn Thorbj{\o}rn}",
year = "2010",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7706-659-7",
pages = "207--233",
editor = "Lone Belling and Thomas Gerstr{\o}m",
booktitle = "Fort{\ae}llinger fra U'et",

}

Hansen, FT 2010, Undringsfællesskabet som vej til U-læring på højere uddannelser. in L Belling & T Gerstrøm (eds), Fortællinger fra U'et: teori U omsat i liv, læring og lederskab. Virum, pp. 207-233.

Undringsfællesskabet som vej til U-læring på højere uddannelser. / Hansen, Finn Thorbjørn.

Fortællinger fra U'et: teori U omsat i liv, læring og lederskab. ed. / Lone Belling; Thomas Gerstrøm. Virum, 2010. p. 207-233.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterCommunication

TY - CHAP

T1 - Undringsfællesskabet som vej til U-læring på højere uddannelser

AU - Hansen, Finn Thorbjørn

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - Innovationsforskeren C.O.Scharmer taler om undring som afgørende for radikale innovationsprocesser. I artiklen spørges der til undringens fænomenologi og undringsbaseret undervisning, og dannelsesprocesser sættes i forhold til Scharmers U-Teori og også en kritisk reservation i forhold til denne.

AB - Innovationsforskeren C.O.Scharmer taler om undring som afgørende for radikale innovationsprocesser. I artiklen spørges der til undringens fænomenologi og undringsbaseret undervisning, og dannelsesprocesser sættes i forhold til Scharmers U-Teori og også en kritisk reservation i forhold til denne.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7706-659-7

SP - 207

EP - 233

BT - Fortællinger fra U'et

A2 - Belling, Lone

A2 - Gerstrøm, Thomas

CY - Virum

ER -

Hansen FT. Undringsfællesskabet som vej til U-læring på højere uddannelser. In Belling L, Gerstrøm T, editors, Fortællinger fra U'et: teori U omsat i liv, læring og lederskab. Virum. 2010. p. 207-233