Rapporten formidler undersøgelser af det æstetiske potentiale i de forskellige mediekomptetncer, som unge har fra deres brug af computer og video i fritiden. undersøgelsen omhandler i hvilken grad disse komptence kan anvedes som ressourcer i en pædagogisk kontekst, hvor der arbejdes med medieproduktion og medieanalyse. Rapporten peger på at de unge har essourcer, men at disse ressourcer har vanskeligt ved at komme til udtryk i de institutaionaliserede processer, som en undervisningssituation er. imidlertid viser der sig en række strategier, som særligt kommer tiludtryk i de situationer, der falder uden for undervisningens målsatte aktiviteter. Rapporten introudcerer en analysemodel, der søger at indfange disse strateiger og ser der potentialet for udvikling af æstetiske mediekomptencer i folkeskolen.
Place of Publication | København |
---|
Edition | første |
---|
Number of pages | 102 |
---|
ISBN (Print) | 87-7613042-8 |
---|
Publication status | Published - 2004 |
---|
Externally published | Yes |
---|