Abstract

Denne rapport er udfærdiget og udgivet med støtte fra Region Nordjylland via Matchmaking-midler. Det er et pilotprojekt, der tager temperaturen på nordjysk medieproduktion og udstikker nogle teser og retningslinjer for 1) hvordan medielandskabet i regionen ser ud netop nu, og 2) hvad der skal til for at forbedre mulighederne for medieproduktion. Den underliggende antagelse er, at innovation i nordjysk medieproduktion kan skabe økonomisk og kulturel vækst på en måde, der gør Nordjylland attraktiv som såvel arbejdsplads som sted at bosætte sig. Ydermere kan regionen også via medieproduktion og visualisering af landsdelen i medier profilere sig uden for regionen.
Original languageDanish
Place of PublicationAalborg Universitet
PublisherDet Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet
Edition1
Number of pages58
Commissioning bodyAAU Matchmaking
Publication statusPublished - 25 Mar 2014

Keywords

    Cite this

    Christensen, J. R., & Hansen, K. T. (2014). Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. (1 ed.) Aalborg Universitet: Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet.
    Christensen, Jørgen Riber ; Hansen, Kim Toft. / Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. 1 ed. Aalborg Universitet : Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet, 2014. 58 p.
    @book{b64caba26f134a7e888493bb8dc9ece0,
    title = "V{\ae}kst og innovation i nordjysk medieproduktion",
    abstract = "Denne rapport er udf{\ae}rdiget og udgivet med st{\o}tte fra Region Nordjylland via Matchmaking-midler. Det er et pilotprojekt, der tager temperaturen p{\aa} nordjysk medieproduktion og udstikker nogle teser og retningslinjer for 1) hvordan medielandskabet i regionen ser ud netop nu, og 2) hvad der skal til for at forbedre mulighederne for medieproduktion. Den underliggende antagelse er, at innovation i nordjysk medieproduktion kan skabe {\o}konomisk og kulturel v{\ae}kst p{\aa} en m{\aa}de, der g{\o}r Nordjylland attraktiv som s{\aa}vel arbejdsplads som sted at bos{\ae}tte sig. Ydermere kan regionen ogs{\aa} via medieproduktion og visualisering af landsdelen i medier profilere sig uden for regionen.",
    keywords = "Medieproduktion, v{\ae}kst, innovation, talentudvikling, undervisning, regionalisme, independent film, location, content creation",
    author = "Christensen, {J{\o}rgen Riber} and Hansen, {Kim Toft}",
    year = "2014",
    month = "3",
    day = "25",
    language = "Dansk",
    publisher = "Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet",
    edition = "1",

    }

    Christensen, JR & Hansen, KT 2014, Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. 1 edn, Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet, Aalborg Universitet.

    Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. / Christensen, Jørgen Riber; Hansen, Kim Toft.

    1 ed. Aalborg Universitet : Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet, 2014. 58 p.

    Research output: Book/ReportReportResearch

    TY - RPRT

    T1 - Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion

    AU - Christensen, Jørgen Riber

    AU - Hansen, Kim Toft

    PY - 2014/3/25

    Y1 - 2014/3/25

    N2 - Denne rapport er udfærdiget og udgivet med støtte fra Region Nordjylland via Matchmaking-midler. Det er et pilotprojekt, der tager temperaturen på nordjysk medieproduktion og udstikker nogle teser og retningslinjer for 1) hvordan medielandskabet i regionen ser ud netop nu, og 2) hvad der skal til for at forbedre mulighederne for medieproduktion. Den underliggende antagelse er, at innovation i nordjysk medieproduktion kan skabe økonomisk og kulturel vækst på en måde, der gør Nordjylland attraktiv som såvel arbejdsplads som sted at bosætte sig. Ydermere kan regionen også via medieproduktion og visualisering af landsdelen i medier profilere sig uden for regionen.

    AB - Denne rapport er udfærdiget og udgivet med støtte fra Region Nordjylland via Matchmaking-midler. Det er et pilotprojekt, der tager temperaturen på nordjysk medieproduktion og udstikker nogle teser og retningslinjer for 1) hvordan medielandskabet i regionen ser ud netop nu, og 2) hvad der skal til for at forbedre mulighederne for medieproduktion. Den underliggende antagelse er, at innovation i nordjysk medieproduktion kan skabe økonomisk og kulturel vækst på en måde, der gør Nordjylland attraktiv som såvel arbejdsplads som sted at bosætte sig. Ydermere kan regionen også via medieproduktion og visualisering af landsdelen i medier profilere sig uden for regionen.

    KW - Medieproduktion

    KW - vækst

    KW - innovation

    KW - talentudvikling

    KW - undervisning

    KW - regionalisme

    KW - independent film

    KW - location

    KW - content creation

    M3 - Rapport

    BT - Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion

    PB - Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet

    CY - Aalborg Universitet

    ER -

    Christensen JR, Hansen KT. Vækst og innovation i nordjysk medieproduktion. 1 ed. Aalborg Universitet: Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet, 2014. 58 p.