Abstract

Bogen introducerer studerende inden for erhvervsøkonomi og økonomi til strategi som et teoretisk og praktisk hverdagsfænomen. Ved at kombinere centrale teoretiske modeller med casestudier af en række små og mellemstore danske virksomheder inspirerer bogen studerende til i deres egne projekter at analysere strategiske problemstillinger i enkeltvirksomheder, virksomhedsnetværk, brancher og sektorer.
Original languageDanish
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherSamfundslitteratur
Number of pages224
ISBN (Print)978-87-593-1341-1
Publication statusPublished - 2008

Cite this

@book{2f74b460db0111dc9f89000ea68e967b,
title = "Virksomheders hverdagsstrategier",
abstract = "Bogen introducerer studerende inden for erhvervs{\o}konomi og {\o}konomi til strategi som et teoretisk og praktisk hverdagsf{\ae}nomen. Ved at kombinere centrale teoretiske modeller med casestudier af en r{\ae}kke sm{\aa} og mellemstore danske virksomheder inspirerer bogen studerende til i deres egne projekter at analysere strategiske problemstillinger i enkeltvirksomheder, virksomhedsnetv{\ae}rk, brancher og sektorer.",
keywords = "Strategi, Netv{\ae}rk, Organisation, Inovation",
author = "Lars Gelsing and Gjerding, {Allan N{\ae}s} and Thomas Nielsen and Rasmussen, {J{\o}rgen Gulddahl} and Vinding, {Anker Lund}",
year = "2008",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-593-1341-1",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

Virksomheders hverdagsstrategier. / Gelsing, Lars; Gjerding, Allan Næs; Nielsen, Thomas; Rasmussen, Jørgen Gulddahl; Vinding, Anker Lund.

Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2008. 224 p.

Research output: Book/ReportBookResearch

TY - BOOK

T1 - Virksomheders hverdagsstrategier

AU - Gelsing, Lars

AU - Gjerding, Allan Næs

AU - Nielsen, Thomas

AU - Rasmussen, Jørgen Gulddahl

AU - Vinding, Anker Lund

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - Bogen introducerer studerende inden for erhvervsøkonomi og økonomi til strategi som et teoretisk og praktisk hverdagsfænomen. Ved at kombinere centrale teoretiske modeller med casestudier af en række små og mellemstore danske virksomheder inspirerer bogen studerende til i deres egne projekter at analysere strategiske problemstillinger i enkeltvirksomheder, virksomhedsnetværk, brancher og sektorer.

AB - Bogen introducerer studerende inden for erhvervsøkonomi og økonomi til strategi som et teoretisk og praktisk hverdagsfænomen. Ved at kombinere centrale teoretiske modeller med casestudier af en række små og mellemstore danske virksomheder inspirerer bogen studerende til i deres egne projekter at analysere strategiske problemstillinger i enkeltvirksomheder, virksomhedsnetværk, brancher og sektorer.

KW - Strategi

KW - Netværk

KW - Organisation

KW - Inovation

M3 - Bog

SN - 978-87-593-1341-1

BT - Virksomheders hverdagsstrategier

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -