Virtuelt samarbejde i en flydende modernitet

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Abstract

Dialog og samarbejde mellem studerende er centralt for deres personlige udvikling af viden, såvel ved tilstedeværelsesundervisning som ved undervisning i virtuelle læringsmiljøer. Erfaringer fra computerbaseret fjernundervisning viser, at samarbejde ikke opstår af sig selv; det må medtænkes i den grundlæggende tilrettelæggelse af et virtuelt læringsmiljø. Med udgangspunkt i Zygmunt Baumans beskrivelse af nutiden som en 'flydende modernitet', diskuteres i artiklen konkrete måder, man kan integrere dialog og samarbejde på i tilrettelæggelsen af virtuelle læringsmiljøer.
Original languageDanish
Title of host publicationUddannelse, læring og IT : 26 forskere og praktikere gør status på området
Number of pages250
Place of PublicationKøbenhavn
Publication date2002
ISBN (Print)87-603-2121-0
Publication statusPublished - 2002
Externally publishedYes

Cite this