Activities per year
Abstract
Hvad handler spillet om? I skal sammen skabe et afbalanceret formidlingsdesign, der tilgodeser både oplysning og oplevelse i museet med udgangspunkt i brugeren ved at stille jer selv spørgsmålet: Hvordan kan vi forene det faktuelle med det underholdende og legende for derved at skabe rammerne for 'den gode museums-oplevelse'?
Hvad er historien bag spillet? Spillet er lavet som et dialogredskab der samler forskellige kompetencer for at skabe den gode museumsoplevelse' for brugeren. Fokus for spillet er afbalancering mellem oplysning og oplevelse med udgangspunkt i brugeren.
Oplysning henviser til det faktuelle, mens der med oplevelse menes det legende. Her rammesættes de to begreber gennem de tre analytiske dimensioner bruger, institution og repræsentation - i spillet kalder brugertype, museumstype og formidlingsgreb. Spillet kan bruges til at opnå indsigt i hinandens professionelle opgaver samt brugerens behov og ønsker. Det kan bruges som et designredskab til at takle specifikke udfordringer eller som et analyseredskab til at undersøge og forstå mindre klare udfordringer. Spillet er baseret på gennem det nationale forskningsprojekt 'Vores Museum' der arbejder ud fra den overordnede tese at museumsudvikling opstår i et spændingsfelt mellem oplysning og oplevelse. Læs mere på voresmuseum.dk.
Translated title of the contribution | Vores Museum spil |
---|---|
Original language | English |
Publication date | 2018 |
Publication status | Published - 2018 |
-
Paneldebat & Projektpræsentation
Madsen, K. M. (Lecturer) & Krishnasamy, R. (Lecturer)
11 May 2021 → 12 May 2021Activity: Talks and presentations › Conference presentations
-
The Our Museum Game: Kreativ udvikling af ny formidling
Madsen, K. M. (Lecturer) & Krishnasamy, R. (Lecturer)
3 Mar 2020Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
-
Paper presentation of: "Our Museum Game: A Collaborative Game for User-Centered Exhibition Design"
Madsen, K. M. (Speaker) & Krishnasamy, R. (Speaker)
6 Nov 2019Activity: Talks and presentations › Conference presentations
-
Resilient Business Design: Training a reflective business design mindset through design games
Madsen, K. M. & Lund, M., 2021, European Academy of Design Conference 2021: Safe Harbours.Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Article in proceeding › Research › peer-review
Open Access -
Rethinking Experiential and Hands-On Learning in a Digital Space: A Game-based Design Education case study
Madsen, K. M. & Jensen, T., 2021, European Academy of Design Conference 2021: Safe Harbours.Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Article in proceeding › Research › peer-review
Open Access -
Spil på museer: ikke blot for sjov
Jensen, J. F. & Madsen, K. M., 1 Jun 2021, In: Danske Museer. 2021, 2, p. 32-33 2 p., 5.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review