Familier frygter kedsomhed i ferien: Børn er vænnet til, at der skal ske noget hele tiden. Og ferieprogrammet er tæt pakket med aktiviteter fra morgen til aften, fordi forældrene kan blive paniske ved tanken om, at de selv og børnene skal komme til at kede sig, siger familiepsykolog.

    Presse/medie

    Beskrivelse

    "Centrene formår at forene sommerhusets privatliv med hotellets service. Samtidig giver de mange aktivitetstilbud forældre mulighed for at dyrke idealbilledet af den perfekte familie med overskud til at lege med børnene," siger Peter Kvistgaard.
    Bibliografisk note: Peter Kvistgaard har Ph.D.-graden i regional turismepolicy og har siden 1998 forsket og undervist i turisme ved Tourism Research Unit.
    Emneord: turisme, feriecentre

    Emne

    Turisme og feriecentre
    Periode5 jul. 2006

    Mediebidrag

    1

    Mediebidrag

    • TitelFamilier frygter kedsomhed i ferien: Børn er vænnet til, at der skal ske noget hele tiden. Og ferieprogrammet er tæt pakket med aktiviteter fra morgen til aften, fordi forældrene kan blive paniske ved tanken om, at de selv og børnene skal komme til at kede sig, siger familiepsykolog.
      Mediets navn/udløbMorgenavisen Jyllands-Posten
      MedietypeTryk
      Dato05/07/2006
      PersonerPeter Kvistgaard

    Emneord

    • turisme
    • feriecentre