Referencer

Mediernes gyldne krise

Producer/forfatterTORBEN BENNER JOHAN MOE FEJERSKOV
Mediets navn/udløbPolitiken
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Forsidehenvisning: Kriseramte mediehuse har fordoblet formuen på 10 år

Producer/forfatterJOHAN MOE FEJERSKOV, TORBEN BENNER OG HANS DAVIDSEN-NIELSEN
Mediets navn/udløbPolitiken
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Kriseramte mediehuse har fordoblet formuen på 10 år

Producer/forfatterJohan Moe Fejerskov, Torben Benner, Hans Davidsen-Nielsen
Mediets navn/udløbPolitiken.dk
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Bestyrelsesformand efter milliard-polstring: »Mediestøtte er som narkotika, let at vænne at sig til, men næsten umuligt at komme ud af«

Producer/forfatterJohan Moe Fejerskov, Torben Benner
Mediets navn/udløbPolitiken.dk
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Beskrivelse

Danske medier har betydeligt flere penge end tidligere på trods af, at de er udfordret af svære tider. Per Nikolaj Bukh, professor i økonomistyring på Aalborg Universitet, og Anders Drejer, professor i ledelse på Aalborg Universitet, mener derfor, at mediernes statsstøtte anvendes forkert. De bør bruges på at højne den journalistiske kvalitet frem for at øge mediernes formue, argumenterer de. Desuden bør statsstøtten bruges på at skabe ny viden og understøtte den digitale omstilling, mener de. Kilder:Politiken.dk, 03-10-2017Politiken, sektion 1, side 1, 04-10-2017Politiken, Kultur, side 1, 04-10-2017
Periode4 okt. 2017
1 ID: 263184704