Ministerens job-hotline ringer fire gange...om ugen

  • Henning Jørgensen

Presse/medie

Beskrivelse

Tal fra juli 2016 til juni 2017 fra Beskæftigelsesministeriet viser, at ministeriets job-hotline bliver brugt mindre og mindre. Dette vil sige, at mens mange virksomheder efterspørger kvalificeret arbejdskraft, bruger de kun sjældent job-hotlinen til Beskæftigelsesministeriet, som ellers er oprettet til netop at hjælpe med at formidle kontakt mellem virksomheder og ledige. Henning Jørgensen, arbejdsmarkedsforsker ved Aalborg Universitet, siger, at det både er paradoksalt og hyklerisk. Han siger, at arbejdsgiverne kæfter op om problemer med at hyre kvalificeret arbejdskraft, men intet gør for at hjælpe myndighederne med at hjælpe dem selv. Han siger, at de bider sig selv i halen. Kilder:Fagbladet3f.dk, 18-07-2017Avisen.dk, 18-07-2017
Periode18 jul. 2017

Mediedækning

5

Mediedækning