Projekter pr. år
Abstract
Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning.
Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.
Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser. : Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015) |
Antal sider | 17 |
Forlag | VIA/Aalborg Universitet |
Publikationsdato | 17 jan. 2017 |
Sider | 30-47 |
Kapitel | 2 |
Ansøger | VIA University College |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-996260-7-6 |
Status | Udgivet - 17 jan. 2017 |
Emneord
- entreprenørskab
- Entreprenørskabsundervisning
- innovation
Projekter
- 1 Afsluttet