Betydning af æstetik i elevproduktioner

Stine Ejsing-Duun, Susana Tosca

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.
Original languageDanish
Title of host publicationDigital produktion : Deltagelse og Læring
EditorsBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweedell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Number of pages115
Place of PublicationFredrikshavn
PublisherDafolo Forlag A/S
Publication date2017
Pages99
Chapter6
ISBN (Print)978-87-7160-530-3
Publication statusPublished - 2017
SeriesUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Cite this