David Simon's American City: The Corner, The Wire, Treme, Show Me a Hero, and The Deuce

Bidragets oversatte titel: David Simons amerikanske storby: The Corner, The Wire, Treme, Show Me a Hero, and The Deuce

Publikation: Ph.d.-afhandling

Denne afhandling udforsker den røde tråd i David Simons tv-serier The Corner, The Wire, Treme, Show Me a Hero og The Deuce med et særligt fokus på skildringen af den amerikanske storby i det 20. og 21. århundrede. Denne afhandling er den første undersøgelse af, hvordan Simons samfundskritik udvikler sig igennem hans karriere og den lægger et særligt fokus på, hvordan disse tv-serier interagerer med det kulturelle landskab, som de er en del af. Afhandlingen viser således både, hvordan David Simons tv-serier hænger sammen som en helhed og hvordan disse tv-serier adresserer storbysproblematikker i amerikansk kultur. Afhandlingen viser, hvordan David Simons tv-serier er særligt optaget af at skildre den amerikanske storby som en central samfundsmæssig udfordring.
    Bidragets oversatte titelDavid Simons amerikanske storby: The Corner, The Wire, Treme, Show Me a Hero, and The Deuce
    OriginalsprogEngelsk
    Vejledere
    • Christiansen, Steen Ledet, Hovedvejleder