Obama-effekt lokker unge til valgkamp

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Der er medlemmerne, de gamle, og så er der en helt ny gruppe af især unge studerende, der melder sig til valgkamp, fordi det med Barack Obamas succes igen er blevet smart at være med. Sådan lyder meldingen fra fronten i den kommunale valgkamp, hvor i sær Socialdemokraterne og SF gerne vil gentage den amerikanske præsidents kunststykke og få flere frivillige i gang med dørklokker og telefoner. Samfundsforsker på Aalborg Universitet Johannes Andersen vil dog endnu ikke kalde det for en ny tendens. - Det er muligt, at man også i en vis udstrækning kan begynde at hverve frivillige unge i valgkampen herhjemme, som vi har set det i USA, men der er stadig lang vej, før vi er oppe på samme niveau, som de er derovre, hvor de har en helt anden tradition for valgkamp-støtte, siger han. (Martin Hein og Susanne Kristine Jensen)
    Period19 Oct 2009

    Media coverage

    1

    Media coverage