Abstract
Åben innovation er endnu et i den lange række buzz words, der er fremkommet i kølvandet på den stigende fokus på innovation som dét centrale parameter i virksomheders konkurrenceevne. Erkendelsen af, at virksomheder kan vinde ved at åbne deres forretningsmodel i forhold til andre virksomheder i form af eksempelvis virksomhedsnetværk er således stigende. Det viser sig bare, at det ikke er nok at ringe til nogle relevante virksomheder og bede dem om at komme og "hjælpe dem med at lave noget innovation". Alt for mange netværk lider en hurtig død - ressourcerne i de enkelte virksomheder og synergien mellem dem realiseres kun i meget begrænset omfang. Netværksmøderne bliver blot hyggelige sammenrend uden et konkret udbytte i form af nye produkter, services etc. Artiklen beskriver, hvordan virksomheder som ønsker at skabe og udvikle et virksomhedsnetværk omkring innovation kan lede netværket i den ønskede retning.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | DILF Orientering |
Volume | 44 |
Issue number | 5 |
Pages (from-to) | 18-21 |
Number of pages | 4 |
ISSN | 1600-2873 |
Publication status | Published - 4 Aug 2007 |