Abstract
Artiklen giver to konkrete bud på pædagogisk ledelse i praksis, der kan bidrage til øget trivsel og læring for skolens elever.
Disse bud er: Undervisningsobservationer og læringsorienteret feedback samt ledelse af professionelle læringsfællesskaber.
Fælles for de to praksis-metoder for pædagogisk ledelse er at skabe rum for professionel læring. Professionel læring er en aktiv proces, hvor lærere og ledere i fællesskab undersøger sammenhængen mellem konkrete undervisningssituationer og elevernes engagement, læring og trivsel.
Disse bud er: Undervisningsobservationer og læringsorienteret feedback samt ledelse af professionelle læringsfællesskaber.
Fælles for de to praksis-metoder for pædagogisk ledelse er at skabe rum for professionel læring. Professionel læring er en aktiv proces, hvor lærere og ledere i fællesskab undersøger sammenhængen mellem konkrete undervisningssituationer og elevernes engagement, læring og trivsel.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 2019 |
Publisher | EMU Danmarks Læringsportal |
Publication status | Published - 2019 |