Brugerinteraktion, usability og sociale teknologier

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende

NoEL - netværk om eLæring inviterer i samarbejde med BrainsBusiness ICTNORCOM til seminar med fokus på brugerinteraktion, usability og sociale teknologier. Brugerinteraktion, usability og sociale teknologier bidrager til at løse nogle af de udfordringer, som erhvervslivet og offentlige institutioner står overfor. Aalborg Universitet hjælper med at løse disse udfordringer ved at tilbyde sig selv som testsite og samarbejdspartner i forskellige former for projekter. Dagens program er opdelt i to dele. Formiddagen byder på en bred vifte af oplæg, der på hver sin vis belyser visioner, udfordringer og potentialer ved forskellige former for forskningssamarbejde. Herudover vil Klaus Kaasgaard, CEO i Fundii, Inc. i Silicon Valley, via Skype fortælle om, hvordan vi kan understøtte vækst og innovation i den digitale økonomi med særligt fokus på trends, nye forretningsmodeller og professionelle kompetencer. Om eftermiddagen kan du vælge mellem tre parallelle spor med temaerne: Sociale teknologier, Usabilitytest og Design research og brugerinvolvering.
Periode22 maj 2012
BegivenhedstypeSeminar