Danish Aeromobilities Academy (Ekstern organisation)

• Thomas Jungløw Thessen (Forperson)
  • Lassen, C. (Medlem)

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

Danish Aeromobilities Academy (DAAC) er et nyt uvildigt dansk luftfarts akademi som er dannet i et samarbejde mellem en række danske forskningsinstitutioner og repræsentanter fra den danske luftfarts branche samt internationale virksomheder. Akademiets sigter mod at understøtte en fri og uvildig dansk luftfartsforskning og -uddannelse med henblik på at:

- Fremme en bæredygtig samfunds- og anvendelsesorienteret luftfartsforskning og løbende identificere væsentlige fokusområder
- Skabe et overblik over forskning og forskere i Danmark på luftfartsområdet, for dermed at sikre at indsigterne bliver anvendt af erhvervet
Akademiet er en nonprofitorganisation, som er uafhængig af politiske og økonomiske interesser. Akademiets tilgang til luftfartsforskning er baseret de internationale værdier og standarder for god videnskabelig praksis i form af The European Code of Conduct for Research Integrity samt Vancouver-reglerne.

Akademiet arbejder derfor løbende på at understøtte tilblivelsen af store og små forskningsprojekter på internationalt niveau med relevans for dansk luftfart ligesom akademiet har fokus på at fremme akademiske luftfartsuddannelser i Danmark. Desuden er akademiets aktiviteter rettet mod løbende at formidle viden om internationale luftfartsforskning via nyhedsbreve, konferencer og samarbejder i en dansk kontekst.
Periode2022 → …
Sted for afholdelseDanish Aeromobilities Academy, Danmark