AAU med til at skabe uddannelse i Kina

Jimmi Normann Kristiansen, cand.merc. og ph.d.-studerende ved Aalborg Universitet (AAU), rejser til august til den kinesiske hovedstad Beijing, hvor han skal være med til at starte kandidatuddannelsen Innovation Management. Uddannelsen er den første af fire uddannelser i det nye dansk-kinesiske universitetssamarbejde, SDC. Jimmi Nordmann Kristiansen siger, at man på den første årgang regner med omkring 30 studerende, hvoraf halvdelen vil være danske og den anden halvdel kinesiske. Efter to år afslutter de med en såkaldt dobbeltgrad, så de er kandidater fra både AAU og partneren GUCAS i Kina. Artiklen ledsages af en faktaboks, hvoraf det fremgår, at foruden AAU deltager forskere fra Aarhus Universitet, Copenhagen Business School (CBS), Roskilde Universitet (RUC) og Syddansk Universitet i Innovation Management.
Periode20 mar. 2012