Aalborg Universitet har offentliggjort en undersøgelse, der viser, at Thy har formået at skabe et stærkt brand, der har givet lokal udvikling. Undersøgelsen er udført af Ina Drejer, professor på Aalborg University Business School, og Lea Holst Laursen, lektor på Institut for Arkitektur og Medieteknologi. De har undersøgt lokale udviklingsinitiativer med Thy som udgangspunkt og set en positiv udvikling af forståelsen af Thy. "Det er en identitet, hvor ikke blot lokalbefolkningen er stolte af den unikke natur, men hvor naturen og den tilknyttede livskvalitet også er blevet et brand for Thy over for omverdenen," forklarer Drejer. Laursen tilføjer, at mange forskellige aktører skal i spil for at forløse de stedbundne potentialer.

(Resumé leveret af Infomedia) Kilder: Nordjyske.dk, 28-11-2023

Periode28 nov. 2023 → 1 dec. 2023