Beskrivelse

Danmarks Radio stiler nu efter at få indført brugerbetaling for ydelser via mobiltelefon og internet. Den digitale mediefremtid giver mulighed for at skræddersy særlige nyhedspakker, som brugerne kan abonnere på, forklarer den kommende generaldirektør, Kenneth Plummer. Forslaget skal ses som et oplæg til et nyt medieforlig, og Plummer understreger, at Danmarks Radio vil fortsætte med at levere de kerneydelser, vi kender i dag. Ifølge professor i Interaktive Multimedier, Jens F. Jensen fra Aalborg Universitet, tyder meget på, at brugerbetaling er fremtiden. 'Vi går fra en bred broadcast-model, hvor alle har adgang til stort set det samme, til, at folk skræddersyr deres egne kanaler,' siger han.
Periode5 jul. 2005

Mediedækning

4

Mediedækning

  • TitelDR: Brugerbetaling for mobil- og internettjenester
    Mediets navn/udløbBerlingske Tidende
    Varighed/længde/størrelse1
    Dato05/07/2005
    PersonerJens F. Jensen
  • TitelDR: Brugerbetaling for mobil- og internettjenester
    Mediets navn/udløbBerlingske Tidende Business
    Varighed/længde/størrelse8
    Dato05/07/2005
    PersonerJens F. Jensen
  • TitelDR: Brugerbetaling for mobil- og internettjenester
    Mediets navn/udløbBerlingske Tidende Business
    Varighed/længde/størrelse9
    Dato05/07/2005
    PersonerJens F. Jensen
  • TitelDR: Brugerbetaling for mobil- og internettjenester
    Mediets navn/udløbUrban
    Varighed/længde/størrelse2
    Dato05/07/2005
    PersonerJens F. Jensen