Hver fjerde har fået afslag til sygeplejestudiet

Kun 3.344 af ansøgerne til landets sygeplejestudier ud af 4.652 er kommet ind, viser tal fra den Den Koordinerede Tilmelding. Formand for de Sygeplejestuderendes Landssammenslutning, Mette Kästner Jacobsen, udtaler, at de høje ansøgertal vidner om et stort samfundsengagement blandt unge, og hun mener også, at det er gået op for de unge, at der er job at få på sundhedsområdet. Professor i uddannelsesforskning på Aalborg Universitet, Palle Rasmussen, mener, at de høje tal er et symptom på den tendens, der hedder, at unge vælger en uddannelse, hvor de kan se et erhverv for sig.
    Periode30 jul. 2013

• TitelHver fjerde ansøger, der har haft sygeplejestudiet som 1. prioritet, må i dag kigge forgæves efter optagelsesbrevet. Det viser KOT-tal fra Undervisningsministeriet om årets optag på landets uddannelser
      Mediets navn/udløbDSR.dk (Dansk Sygeplejeråd)
      Dato30/07/2013