Karrieren vigtigst for det sted vi vil bo

Det er udsigten til spændende karrieremuligheder, der bestemmer, hvor vi bosætter os. Lektor ved Institut for Samfundsudvikling på Aalborg Universitet, Anne Lorentzen, mener på den baggrund, at det kan være svært for Nordjylland at tiltrække tilflyttere. Landsdelen har ikke så mange strenge at spille på udover mobilindustrien, hvilket gør regionen sårbar i nedgangsperioder. I konkurrencen om de skattebetalende borgere har mange kommuner, inklusiv Aalborg, allieret sig med reklamebureauer. Ifølge Anne Lorentzens er det sket med skiftende held, hvor man risikerer at havne i reklamebureauernes vold. Lektor Søren Kerndrup fra samme institut forklarer, at karrierevejen i dag foregår i spring, og det betyder, at jobbet skal ligge inden for en overskuelig pendlerradius.
Periode27 nov. 2005

• TitelKarrieren vigtigst for det sted vi vil bo
    Mediets navn/udløbNordjyske Stifttidende NordjyskeErhverv
    Varighed/længde/størrelse2