Kritik af Randers Havn for studietur med vinsmagning

I 2012 var otte bestyrelsesmedlemmer fra Randers Havn på studietur til Bordeaux i Frankrig og det kostede den kommunale selvstyrehavn 124.449 kroner. På turen besøgte bestyrelsesmedlemmerne flere seværdigheder, som ligger langt fra havneområder. Bestyrelsesmedlemmerne besøgte blandt andet et vindistrikt omkring 40 kilometer fra flodhavnen i Bordeaux, hvor de var til vinsmagning og til middag på Chateau Larmande. Turen bliver nu kritiseret af flere byrådsmedlemmer i Randers, som ikke kan forstå, at man har brugt offentlige midler på at besøge steder, der ikke har noget med havnedrift at gøre. Ifølge professor ved Juridisk Institut på Aalborg Universitet Lars Bo Langsted er det svært at vurdere, om studieturen var i strid med reglerne, da det ud fra bilagene ikke er muligt at se, hvad udflugten til vindistriktet kostede.
Periode27 mar. 2016