Beskrivelse

Både danske virksomheder og uddannelsesinstitutioner er i stigende omfang begyndt at bruge computerspil til undervisningsformål. Det kaldes 'edutainment', hvilket er en sammentrækning af education og entertainment. Den nye tendens kan skabe et nyt nichemarked for spilproducenter, og Nokia og IBM er således blandt de store virksomheder, som bruger computerspil til undervisning af medarbejderne. Spilforsker på Aalborg Universitet, Lars Konzack, har i flere år arbejdet med edutainment, og i 2003 udgav han sin ph.d. afhandling, hvor han undersøgte mulighederne for læringsspil til børn. Han påpeger, at det er vigtigt at diskutere spillene med børnene, og vurderer samtidig, at fordelen ved computerspil er, at man kan lære om komplekse problemstillinger.
Periode26 maj 2006

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelVirksomheder bruger computerspil til undervisning
    Mediets navn/udløbComputerWorld
    Varighed/længde/størrelse1,20
    Dato26/05/2006
    PersonerLars Konzack