Årets underviser på bacheloruddannelsen i Organisatorisk Læring

Pris: Undervisningspriser

Ægte PBL undervisning og praksisnære kontekster
De studerende har indstillet Mogens med følgende begrundelse:
"Mogens Sparre har gennem bacheloruddannelsen for Organisatorisk Læring udvist stort engagement og interesse i feltet, de studerende læring og den faglige udvikling på OL uddannelsen.
I undervisningen er Mogens altid bevist om, at problembaseret læring ikke handler om at få serveret svarene på forhånd, men at fejl og naturlig interesse fra de studerende er et krav for at kunne imødekomme PBL tilgangen. Derfor er Mogens’ undervisning på mange måder anderledes end andre forelæseres, da han altid spørger ind til, hvad der interesserer de studerende og hvad vi undrer os over. Dette fordrer en udforskende tilgang til feltet og tilhørende litteratur. Flere studerende fortæller, at de har oplevet at blive udfordret som aldrig før, men at det samtidig har været noget af det mest lærerige, de har prøvet. Mogens’ entusiasme for feltet er ikke til at tage fejl af og ved at opretholde denne bliver de studerende naturligt opslugt af samme følelse. Derudover er Mogens aktiv i erhvervslivet, hvor vi som studerende kan følge hans arbejde, som han inddrager i undervisningen. På denne måde bliver OL aktuelt og relevant på et højt niveau og vi føler os klar til at komme ud i praksis og arbejde med cases.
Grad af anerkendelseNational
Tildelende organisationerInstitut for Kultur og Læring, Danmark