Global Leadership Competences / Fremtidens globale lederkompentencer

Projektdetaljer

Projektet er blevet igangsat for at styrke danske virksomheders og lederes evne til at udnytte mulighederne på det globale marked. Projektet skal bidrage til at styrke danske virksomheders konkurrenceevne ved at stille effektive udviklings- og uddannelseskoncepter til rådighed for virksomhederne og deres ledere.

Formål: Global Leadership Competences er forankret hos brancheorganisationen DI – Dansk Industri og har som formål at:

* Identificere de kritiske ledelseskompetencer, som danske virksomheder og deres ledere skal beherske for at opnå succes i en global kontekst.
    * Skabe udviklings- og uddannelseskoncepter til gavn for virksomhedernes ledelsesudvikling.
    *Formidle ny viden og koncepter via konferencer, rapporter og nyhedsbreve.

Der er i projektet et stærkt fokus på at skabe bro mellem forskningsbaseret viden og og virkelighedens praksis. Unikt for projektet er således dets organisering, og den måde hvorpå der genereres ny viden, samt hvordan denne viden omsættes til værdiskabende kompetencer i virksomhederne. Projektet er forankret i DI – Dansk Industri gennem det formaliserede samarbejde Global Leadership Competences, som også består af Copenhagen Business School, en række danske virksomheder, samt organisationer der arbejder internationalt.
    Kort titelGlobal Leadership Academy
    AkronymGLA
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/03/201002/11/2018

Samarbejdspartnere

• Copenhagen Business School (Medansøger)
    • Dansk Industri (leder)

• Industriens Fond: 5.600.000,00 kr.

Emneord

• Global leadership
    • Global ledelse

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
    • DEVELOPING GLOBAL LEADERS IN DENMARK VIA ACADEMIC-PRACTITIONER COLLABORATION: LESSONS FOR EDUCATORS AND CONSULTANTS

Nielsen, R. K. & Lyndgaard, D. B., 6 mar. 2023, Advances in Global Leadership. S. Osland, J., Reiche, B. S., Mendenhall, M. E. & Maznevski, M. L. (red.). Emerald Group Publishing, s. 259-272 14 s. (Advances in Global Leadership/e-journal, Bind 15).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKommentarForskningpeer review

3 Citationer (Scopus)
    • Teaching Global Leadership - Exercises and Best Practices

Vora, D., Howe-Walsh, L., Kruse, W., Liu, L. A., Bjerre Lyndgaard, D., Nielsen, R. K., Reiche, S., Stahl, G. & Szkudlarek, B., 4 aug. 2022.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

• Best practices for teaching global leadership

Nielsen, R. K., Osland, J., Adler, N., Caligiuri, P., Lovely, III, W. A., Ming, L., Reiche, S., Maznevski, M., Claes, M-T., Lyndgaard, D. & Mortensen, E., 2019, The Proceedings of the Annual Meeting of the Academy of International Business (ISSN: 2078-4430 cd-rom, 2078-0435 online) is published annually by the AIB Executive Secretariat in East Lansing, Michigan, USA.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review