Koen, demokrati og globalisering - lokale, nationale og globale identiteter

• Siim, Birte (Projektdeltager)
  • Milwertz, Cecilia (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Projektet indgår som en del af The Sino-Nordic network on Women and Gender Studies. Projektet belyser globaliseringen og migrationens betydning for demokrati og hverdagsliv og undersøger sammenstøddet mellem lokale, nationale og globale tilhørsforhold og identiteter gennem borgernes deltagelse i trans-nationale netværk og civil society movements.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato19/05/201020/12/2012

Samarbejdspartnere

• NIAS, Nordic Institute for Asian Studies (Projektpartner)

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
    • Gendering Globalization

Siim, B., 2009, Asia Insights: Theme: Gendering Globalization. Milwertz, C., Siim, B. & Jie, Z. (red.). No. 1 udg. NIAS - Nordic Institute of Asian Studies: NIAS Press, s. 4-5 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportFormidling

• The challenges from globalisation and migration: The intersections of gender equality and cultural diversity

Bidragets oversatte titel: Udfordringerne fra globalisering og migration: Interaktion mellem kønslighed og kulturel mangfoldighedSiim, B., 2008, Gender at the Interface of the Global and the Local: Perspectives from China and the Nordic countries. 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

Åben adgang
      Fil
      405 Downloads (Pure)
    • Gender, Diversity and Trans-national Citizenship

Bidragets oversatte titel: Køn, diversitet og transnational medborgerskabSiim, B., 2007. 12 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
      Fil