Livslang lærings rolle i den digitale transformation og digitale inklusion - arbejdslivet II

  • Buhl, Mie (PI (principal investigator))
  • Carlsen, Antra (Bevillingshaver)
  • Dille, Maria Hvid Bech (CoI (co-investigator))
  • Kårstein, Asbjørn (CoI (co-investigator))
  • Solsvik, Anne (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Forskningsprojekt til udvikling af designprincipper for bæredygtige digitale læringspraksisser i voksenlæring med fokus på arbejdslivet. Digitale kompetencer er aktuelle og basale i et livslangt læringsperspektiv. Arbejdsmarkedet ændrer sig og der er brug for at arbejdsstyrken kan indgår i den digitale omstilling. Det kræver imidlertid, at kompetencerne og mulighederne for at opnå disse er til stede og løsningerne for efteruddannelsesaktiviteter står mål med ændrede behov for uddannelse og læring.
Projektet skal bidrage til Nordisk Ministerråds handlingsplan i 2021-2024, som efterspørger initiativer, der inddrager alle nordiske borgere i den grønne omstilling og digitale udvikling; udnytter potentialet i omstillingen; og modvirker at kløfterne i samfundet øges på grund af omstillingen. Resultatet fra forskningen vil også fremme implementeringen af den europæiske handlingsplan for digital læring 2021–2027 i Norden.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato30/11/202131/12/2023

Samarbejdspartnere

  • VIA University College
  • NVL Digital

FN's verdensmål

I 2015 blev FN-landene enige om 17 verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Dette projekt bidrager til følgende verdensmål:

  • Verdensmål 4 - Kvalitetsuddannelse

Emneord

  • Digitalisering
  • Voksnes læring
  • Voksenlæring
  • Demokratisk deltagelse