MoOZ - mobile oplevelseszoner

Projektdetaljer

Beskrivelse

Hensigten med projektet er at  udbrede kommunikationsteknologi til små og mellemstore virksomheder, der har en lav udnyttelsesgrad af informationsteknologi, nemlig attraktioner og forlystelsesparker, dels at udvikle attraktivt oplevelsesorienteret indhold til mobile medier og lokationsbaserede tjenester til denne brugskontekst og endelig at indsamle viden om, hvilke mobile tjenester og digitalt indhold forbrugerne efterspørger og bruger i bestemte brugssituationer.

Projektets kerne er i korthed

  • at opstille ca. 20 Bluetooth-noder på 6 attraktioner,
  • at udvikle nye mobile indholdskoncepter og digitalt indhold til disse applikationsvirksomheder,
  • at afprøve hvordan brugerne tager de mobile tjenester og det digitale indhold i anvendelse,
  • at opsamle og generalisere viden, således at den bliver anvendelig for fremtidens udvikling af nyeste og tredje IKT-platform (efter computeren og Internettet) mobiltelefonen.

De planlagte løsninger inden for projektet vil bl.a. kunne

  • berige oplevelsen ved at lægge et ekstra digitalt lag over på den oprindelige oplevelse
  • skabe helt nye oplevelsesdimensioner i form af digitale mediascapes over på den fysiske lokalitet
  • forlænge oplevelsen ved at understøtte aktiviteter 'før' og 'efter' den primære oplevelse
  • skabe markedsføringsmuligheder inden for attraktionen og uden for attraktionen
  • skabe grundlag for forskellige former for viral markedsføring fra kunde til kunde
  • skabe helt nye digitale oplevelser inden for traditionelle fysiske oplevelsesrum
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato19/05/2010 → …

Samarbejdspartnere

  • Tivoli Karolinelund (Projektpartner)
  • Sommerland Sjælland (Projektpartner)
  • Blip Systems (Projektpartner)
  • Aalborg Zoo (Projektpartner)
  • Nordsømuseet (Projektpartner)
  • Faarup Sommerland (Projektpartner)
  • Danfoss AS (Projektpartner)
  • N'volve (Projektpartner)

Finansiering

  • Vækstforum

Emneord

  • informationsteknologi
  • kommunikationsteknologi
  • forlystelsesparker
  • attraktioner
  • mobile medier
  • oplevelsesøkonomi
  • digitalt indhold