<strong><em>Den Internationale Arkitektur- og Byggeworkshop </em></strong>

• Kiib, Hans Skaarup (Projektleder)

Projektdetaljer

Performativ arkitektur - mellem arkitekturarv og eksperiment"  vil bestå af følgende aktiviteter:

1. Workshop på 5 dage under ledelse af 2 – 3 anerkendte arkitekter. Workshoppen arrangeres med deltagelse af 40 professionelle arkitekter, designere, historikere og planlæggere., samt studerende fra Arkitektur & Design (4. og 5. års studerende). (Gennemføres i uge 34 i 2008).

2. Offentlige høring. Her bliver der mulighed for at offentligheden kan overvære fremlæggelser af workshoppens resultater (delresultater og endelige produkter) samt stille spørgsmål til et panel af lokale repræsentanter inden for byggeri og planlægning samt politikere.

3. Presse og Lokal TV, der følger workshoppen og daglig laver et spot om workshoppens arbejde og interview med deltagere, professionelle og borgere.

4. En konference med internationale key note speakers. (Gennemføres i maj 2009.)

5. En afsluttende udstilling (2008-2009) og en publikation (2009)

I tilknytning til disse aktiviteter forpligter Instituttet sig til, at resultaterne formidles til lokale aktører, beslutningstagere og investorer inden for arkitektur og byggeri, studerende og offentlighed. Aalborg Kommune har ligeledes afsat ressourcer hertil.

StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/09/200630/04/2010

• <ingen navn>

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
    • Harbourscape Aalborg - Design Based Methods in Waterfront Development

Kiib, H., mar. 2012, Waterfront regeneration: Experiences in City-Building. Smith, H. & Ferrari, M. S. G. (red.). 1 udg. London: Routledge, Bind 1. s. 115 - 136 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

1 Citationer (Scopus)
    • Design Based Waterfront Development

Bidragets oversatte titel: Designbaseret udvikling af havneområderKiib, H., 2010, The 6th annual World in Denmark: As Found. 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

• Architecture and Stages: Introduction

Kiib, H., 2009, Architecture and Stages of the Experience City. Institut for Arkitektur og Medieteknologi, s. 9-14 (Institut for Arkitektur og Design Skriftserie; Nr. 30).