Abstract
Evaluering i undervisning har mange former og anvendelser og spiller en vigtig rolle for studerendes læring og læreprocesser i gruppearbejde. Med inddragelse af resultater fra empirisk forskning indenfor dette felt behandler kapitlet dels de former for evaluering, der finder anvendelse i processen i gruppearbejde, og dels de former, der anvendes ved afslutningen. Kapitlet belyser evalueringens fremadrettede formative og dens afsluttende summative anvendelser samt centrale temaer som evaluering i og af gruppearbejde og evaluering for og af læring.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser : begrundelser og perspektiver |
Redaktører | Henriette Duch |
Forlag | Frydenlund Academic |
Publikationsdato | 29 mar. 2023 |
Kapitel | 7 |
ISBN (Trykt) | 9788772166827 |
Status | Udgivet - 29 mar. 2023 |
Emneord
- Evaluering
- Gruppearbejde
- Problembased Learning
- Læreprocesser
- Formativ evaluering
- Summativ evaluering