Usikker viden

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Den moderne opfattelse af videnskab er karakteriseret ved neutralitetsantagelsen og fremtidsantagelsen. Disse to antagelser er samtidig med til at karakterisere den moderne didaktik. Der er midlertidig stillet store spørgsmålstegn ved, at specielt naturvidenskab skulle udgøre drivkraften frem mod lykkeligere tider. Dette giver nye udfordringer til didaktikken. For det første den etiske fordring, der fremhæver betydningen af, at overvejelser over indhold i en undervisning kombineres med etiske analyser. For det andet, at didaktiske problemstillinger må analyseres på tværs af faglige grupperinger i det pædagogske felt. For det tredje, at didaktiske problemstillinger må analyseres i lyset af processer, der forbinder globalisering og ghettoisering.
    OriginalsprogDansk
    TitelLæring og forandring : Tværfaglige perspektiver
    RedaktørerAnnie Aarup Jensen, Palle Rasmussen
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitetsforlag
    Publikationsdato2009
    Sider303-321
    ISBN (Trykt)978-87-7307-949-2
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • Didaktik

    Citationsformater