Nordjylland sat til salg

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Som et eksperiment, der skal gøre Nordjylland opmærksom på egne kvaliteter, er landsdelen blevet sat til salg. Steen Hildebrandt, professor i ledelse og organisation ved Aarhus School of Business, synes om ideen, som han mener vil bryde med vanetænkning og skabe opmærksomhed omkring forhold, der kan forbedres. Per Nikolaj Bukh, professor i økonomi ved Aalborg Universitet, er blevet inviteret til at deltage i spøgen. Han forklarer, at i en salgssituation er det vigtigt ikke at skjule noget, og man skal gøre det klart, hvad varen består af. Desuden kan varen blive mere værd, hvis man splitter den op. Derfor kan man forestille sig, at eksempelvis industrien og sygehusdriften finder hver sin køber. Man kan også blive klogere på egne styrker og potentiale ved at iagttage de potentielle købere og konkurrenter.
    Period2 Jul 2006

    Media coverage

    2

    Media coverage

    • TitleNordjylland sat til salg
      Media name/outletNordjyske Stiftstidende
      Duration/Length/Size1
      Date02/07/2006
      PersonsPer Nikolaj Bukh
    • TitleNordjylland sat til salg
      Media name/outletNordjyske Stiftstidende Sommer
      Duration/Length/Size2
      Date02/07/2006
      PersonsPer Nikolaj Bukh