Abstract
I dette forskningsprojekt undersøger vi, hvad der kendetegner ’VUC-kulturen’
med det formål at indramme og komme tættere på en forståelse.af, hvad det særlige ved VUC er. Vi er interesserede i at undersøge, hvad
der gør, at VUC kan favne en mangfoldig kursistgruppe, og for en stor
andels vedkommende også lykkes med at være et springbræt til videre
uddannelse. Vi anlægger i projektet et kursistperspektiv, hvor vi tager
udgangspunkt i fokusgruppeinterviews med kursister på VUC i aldersgruppen
20-30 år, der har det tilfælles, at de har afbrudte uddannelsesforløb
bag sig.
med det formål at indramme og komme tættere på en forståelse.af, hvad det særlige ved VUC er. Vi er interesserede i at undersøge, hvad
der gør, at VUC kan favne en mangfoldig kursistgruppe, og for en stor
andels vedkommende også lykkes med at være et springbræt til videre
uddannelse. Vi anlægger i projektet et kursistperspektiv, hvor vi tager
udgangspunkt i fokusgruppeinterviews med kursister på VUC i aldersgruppen
20-30 år, der har det tilfælles, at de har afbrudte uddannelsesforløb
bag sig.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet |
---|---|
ISBN (Print) | 978-87-93058-73-6 |
Publication status | Published - 2020 |