Abstract
Denne artikel søger begrebsmæssigt og principielt at belyse dette
problemfelt. Artiklen bygger ikke på nære og detaljerede studier af
computerpraksis i nogen børnehave eller daginstitution. I den forstand
tager artiklen hovedsagligt form af en diskussion, der med afsæt
i eksisterende viden om læring, udviklingspsykologi samt studier af computer-kultur søger at perspektivere brug af computere i institutioner, der varetager omsorgs- og udviklingsopgaver for førskolebørn.
problemfelt. Artiklen bygger ikke på nære og detaljerede studier af
computerpraksis i nogen børnehave eller daginstitution. I den forstand
tager artiklen hovedsagligt form af en diskussion, der med afsæt
i eksisterende viden om læring, udviklingspsykologi samt studier af computer-kultur søger at perspektivere brug af computere i institutioner, der varetager omsorgs- og udviklingsopgaver for førskolebørn.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Sociologi i børnehøjde : Om daginstitutionens liv og vilkår |
Number of pages | 15 |
Publisher | Billesøe og Baltzer |
Publication date | 2007 |
Pages | 96-110 |
ISBN (Print) | 978-87-7842-189-0 |
Publication status | Published - 2007 |