Jeg taster mig frem på læringens vej: Pædagogik for, om og med computere blandt førskolebørn

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel søger begrebsmæssigt og principielt at belyse dette
problemfelt. Artiklen bygger ikke på nære og detaljerede studier af
computerpraksis i nogen børnehave eller daginstitution. I den forstand
tager artiklen hovedsagligt form af en diskussion, der med afsæt
i eksisterende viden om læring, udviklingspsykologi samt studier af computer-kultur søger at perspektivere brug af computere i institutioner, der varetager omsorgs- og udviklingsopgaver for førskolebørn.
Original languageDanish
Title of host publicationSociologi i børnehøjde : Om daginstitutionens liv og vilkår
Number of pages15
PublisherBillesøe og Baltzer
Publication date2007
Pages96-110
ISBN (Print)978-87-7842-189-0
Publication statusPublished - 2007

Cite this