Mobilitet, Kompleksitet og dynamiske web-spørgeskemaer

Claus Lassen, Erik Jensen, Henrik Harder Hovgesen, Thomas Alexander Sick Nielsen

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingArticle in proceedingResearch

246 Downloads (Pure)

Abstract

I dette paper præsenteres resultaterne af en række analyser fra fase 1. i forskningsprojektet BVL (Byen Vejen og Landskabet) støttet af fonden Realdania med kr. 2.154.000. I paperets første del kortlægges argumenterne bag realiseringen af motorvejsnettet, og det konkluderes, at der på trods af anlæggets radikalitet og betydning for udviklingen i Danmark ikke har været en bred offentlig diskussion om mål og konsekvenser af realiseringen af et samlet dansk motorvejsnet. I paperets anden del analyseres udviklingen langs motorvejene i de seneste år. Det antages her, at motorvejene har betydning for byudviklingen, idet motorvejene tiltrækker trafik og byggeri og dermed er med til fokuserer f.eks. pendlingsstrømme på motorvejsnettet. I de senere år har der været en tendens til, at der opføres flere forskellige typer af erhvervsbyggeri langs motorvejsnettet, hvilket paperets statistik kan dokumentere.
Original languageDanish
Title of host publicationTrafikdage på Aalborg Universitet
PublisherAalborg Universitet
Publication date2004
Publication statusPublished - 2004
EventTrafikdage på Aalborg Universitet - Aalborg, Denmark
Duration: 23 Aug 200424 Aug 2004

Conference

ConferenceTrafikdage på Aalborg Universitet
Country/TerritoryDenmark
CityAalborg
Period23/08/200424/08/2004
SeriesTrafikdage på Aalborg Universitet (Online)

Cite this