Oecon-uddannelsen på AAUBS: Pluralisme og Problem-Based Learning

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

21 Downloads (Pure)

Abstract

Med den seneste internationale finanskrise i 2007/8 som baggrund har der fra forskellig side været sat et særligt fokus på, om de studerende nu bliver undervist i økonomi på den mest givende måde. Hvilke fortællinger om økonomi skal de studerende præsenteres for? Og hvilke undervisningsmæssig tilgange er mest hensigtsmæssige i henseende til at få de studerende gjort til selvstændige og kritisk reflekterende kandidater i økonomi? På Aalborg University Business School har vi i mange år forfulgt en pluralistisk tilgang. Vi bestræber os på at give de økonomistuderende en så fyldig værktøjskasse som muligt indeholdende forskellige økonomiske teorirammer og en flerhed af metoder, ligesom de gives flere muligheder for at skrive projekter i løbet af studiet. Problembaseret læring i Aalborg er velafprøvet og har i virkeligheden været på banen mange år før der blev efterlyst nye undervisningsformer inden for økonomi.
Original languageDanish
JournalDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
Volume17
Issue number33
Pages (from-to)21-30
ISSN1901-5089
DOIs
Publication statusPublished - 2022

Cite this