"Fyraftensmøde" Mad og Måltidspædagogik - hvad virker?

• Sanne Sansolios (Foredragsholder)

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

2. Ny forskning: Måltidspædagogik der virker

Undervisere: Sanne Sansolios, forskningsassistent MENU, Aalborg Universitet
Maria Haukrogh, måltidskonsulent, BUF Sundhed og Indkøb

Hør om resultaterne af DAGMAR:- et forskningsprojekt, hvor der er udarbejdet nye metoder og redskaber til det pædagogiske og køkkenfaglige personales arbejde med at udvikle børns madforståelse og læring. Hvordan kan arbejdet med fx at italesætte smagsoplevelser eller præferencer påvirke børns sproglige udvikling i positiv retning?

Oplev hvordan metoderne kan bruges i praksis – og hør, hvordan en struktureret og planlagt indsats af arbejdet med mad og måltider har betydning for udviklingen af børnenes sociale kompetencer, sprog og alsidige og personlige udvikling.
Der vil også være mulighed for vidensdeling.

Forskningsprojektet Dagmar er støttet af BUPL og foregår i samarbejde mellem Aalborg Universitet og Kost & Ernæringsrådet.

Workshoppen er den anden ud af 5 forskellige workshops omkring mad og måltider i den pædagogiske praksis. Det er muligt at deltage i en eller flere workshops alt efter interesse og behov.

Målgruppe
Ledere, pædagogiske ledere, pædagoger og køkkenansvarlige i daginstitutionerne. Institutionerne opfordres til så vidt muligt at deltage med en repræsentant fra alle tre medarbejdergrupper for at understøtte det samarbejde omkring mad og måltider, der sker ude i institutionerne.

Mål
Du får forskningsbaseret viden og afprøvede metoder til at inddrage mål og måltider som en pædagogisk praksis i forhold til at udvikle børnenes sociale kompetencer, sprog samt alsidige personlige udvikling.
Periode28 feb. 2012
Sted for afholdelseUnknown External Organisation